Sponsored

Saturday, July 16, 2011

Bicara lembu dengan pengembalanya

Di sebuah kampung, tinggal seorang pengembala lembu. Setiap hari dia akan membewa lembunya keluar meragut rumput dan pulang tatkala senja.
Pada suatu hari, berbicara la si lembu dengan tuannya...




Lembu : tuan ni makan apa setiap hari?
Pengembala: Aku makan nasik. 
Lembu: Oh, kita tak sama...tuan tidur di mana setiap malam?
Pengembala: Aku tidur di atas katil. 
Lembu: Oh, itu juga tidak sama...aku setiap hari makan rumput.
Tuan tinggal di mana?
Pengembala: Aku tinggal di rumah. 
Lembu: Juga tidak sama. Aku tinggal di kandang...

Lalu kedengaran azan berkumandang...

Lembu: Tuan tidak solat ke?
Pengembala: Tak....
Lembu: oh! yang ini kita serupa!

P/S: Kalau tak solat tu paham2 la ye.....

No comments:

Post a Comment

nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

visitor